Γιορτάζουν...

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

     Στις αρχές Φεβρουαρίου στο σχολείο μας έφτασαν τα "Βιβλία σε Ρόδες". Η Α΄και Β΄ τάξη ταξίδεψαν στη χώρα των συναισθημάτων.Τα βιβλία ήταν πολύ ενδιαφέροντα και τα παιδιά τα υποδέχτηκαν και τα διάβασαν με ενθουσιασμό.Τα βιβλία παρέμειναν στις τάξεις για έναν ολόκληρο μήνα. Μάθαμε τρόπους διαχείρισης των συναισθημάτων μας, να αντιμετωπίζουμε με χαμόγελο τις δυσκολίες μας και να διλέγουμε θετικούς τρόπους συμπεριφοράς. Ενδεικτικά ξεχωρίσαμε τους εξής τίτλους:" Με ακούει κανείς;" Meserve J.,Ρώσση Ε., "Η μικρή" Meserve J.," Το δέντρο που έδινε" ΣιλβερστάινΣ., " Οι καλοί και οι κακοί πειρατές" Αντ. Παπαθεοδούλου .

                                                                                                       Σας ευχαριστούμε πολύ "Βιβλία σε Ρόδες"

           Σας περιμένουμε και του χρόνου να μας επισκεφτείτε,

       Οι μαθητές και οι μαθήτριες Α΄ τάξης και Β΄τάξης

 

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Τη Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις οι οποίες αφορούσαν στην ενημέρωση για το σχολικό εκφοβισμό, καθώς και στους τρόπους πρόληψης, αλλά και αντιμετώπισής του.

Τάξη Α': Η Πρώτη Δημοτικού δημιούργησε στην τάξη κάποια σενάρια αρνητικών συμπεριφορών και μέσα από προτάσεις των ίδιων μαθητών οδηγήθηκε στην ορθή επίλυσή τους. Με τον τρόπο αυτό, μπόρεσαν να γίνουν κατανοητοί οι τρόποι αποφυγής διάφορων παραβατικών συμεριφορών.

Tάξη Β': Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η Β τάξη στις 9/3/2016 μελέτησε πλευρές του θέματος.
 Αρχικά είδαμε στον υπολογιστή μέρος από δύο θεατρικά μικρών μαθητών και δώσαμε τις προεκτάσεις συνδέοντάς τα με την καθημερινότητά μας. 
Στη συνέχεια το τραγούδι "Όπου υπάρχει αγάπη" τόνισε το απαραίτητο συστατικό με το οποίο φροντίζουμε να διαπνέονται οι σχέσεις μας.
Με όχημα διαφορετικές εκφράσεις προσώπου (σκίτσο) μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας, τα χρωματίσαμε ανάλογα (στον τροχό των συναισθημάτων) και επιλέξαμε αυτό που θεωρούμε ότι μας χαρακτηρίζει για να το σχεδιάσουμε κι εμείς. Ιδού το αποτέλεσμα!

 

Τάξη Γ'1: 1. Έγινε ανάγνωση του βιβλίου "Στάσου πλάι μου" της Σοφίας Φράγκου - Πλατή κι έγινε δραματοποίηση της ιστορίας, ενώ τα παιδιά έδωσαν ένα διαφορετικό, αίσιο τέλος.

2. Ακούστηκε (με μουσική αφήγηση) το τραγούδι "Το χωριό του όλοι μαζί" και τα παιδιά το ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου.

 

 3. Παρακολούθηση ενός μικρού αποσπάσματος από την παιδική σειρά "Μικρός Νικόλας" και ανάλυση των σωστών και λανθασμένων συμπεριφορών των παιδιών μέσω μια παρουσίασης σε ppt.

4. Ακούστηκε το τραγούδι "Ν' αγαπάς" Του Παντελή Θαλασσινού.

Τάξη Γ'2: Έγινε παρακολούθηση του βίντεο με τίτλο "Τα γυαλιά της διαφορετικότητας" (1ο και 2ο μέρος), έγινε ανάγνωση της ιστορίας που έγραψε το Δημοτικό Σχολείο Ν. Μαρμαρά για το σχολικό εκφοβισμό και ανάλυση πάνω σ αυτήν. Τέθηκαν προβληματισμοί και προτάθηκαν λύσεις σε όσα θέματα προκύπτουν και απασχολούν το σύνολο των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και, τέλος, έγινε κατασκευή αφίσας θετικών συναισθημάτων και συμβουλών κατά του σχολικού εκφοβισμού. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής οι μαθητές άκουσαν τα παραμύθια: "Τα μπαλόνια της φιλίας" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" από το μικρό αναγνώστη. 

Τάξη Δ': Έγινε ανάγνωση ιστορίας σχετική με το σχολικό εκφοβισμό κι οι μαθητές προχώρησαν σε σχετική ανάλυση. Επίσης, παρακολούθηση του βίντεο "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις" . Με αφορμή το βίντεο αυτό οι μαθητές σχεδίασαν τις παλάμες τους κι έγραψαν τρόπους αντιμετώπισης κάποιου που μας ενοχλεί.

Τάξη Ε'1: Έγινε εκτενής συζήτηση σχετική με το σχολικό εκφοβισμό, τους τρόπους αντιμετώπισης, αλλά και πρόληψής του. Στη συζήτηση αναλύσαμε τα συναισθήματα του θύματος, αλλά και τις επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού στην ψυχοσύνθεσή τους. Αναλύσαμε εκτενώς τους λόγους που ο θύτης προβαίνει σε τέτοιου είδους πρακτικής, αναφέροντας διάφορους λόγους που μπορεί να τον οδήγησαν σε τέτοιες συμπεριφορές προκειμένου να γίνει κατανοητό ότι τόσο το θύμα, όσο και ο θύτης βιώνουν καταστάσεις οδυνηρές.

Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" και "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις".

Οι μαθητές δημιούργησαν καρδιές - κολιέ, τις οποίες φορούσαν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στο τέλος του σχολικού ωραρίου στάθηκαν όλοι με γυρισμένες πλάτες και χαμηλωμένα κεφάλια στην έξοδο του σχολείου, ενώ στην πλάτη τους ήταν κολημμένο το μήνυμα "Stop Bullying".

 

Τάξη Ε'2: Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για τον σχολικό εκφοβισμό, το Ε'2 παρακολούθησε αρχικά κάποια σχετικά βίντεο όπως το "Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο". Αφού έγινε σχετική συζήτηση και εκφράστηκαν διάφοροι προβληματισμοί και εκφράσαμε, πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι ρόλων. Το τμήμα χωρίστηκε σε ομάδες και η καθεμία διάλεξε κάποια προβληματική κατάσταση να παρουσιάσει, δραματοποιώντας την και προτείνοντας σχετική λύση. Τέλος, τα παιδιά αυτοσχεδίασαν, δημιουργώντας μια αφίσα κατά της βίας και του εκφοβισμού, η οποία τοποθετήθηκε σε εμφανές σημείο για να τη βλέπουμε καθημερινά.

Τάξη ΣΤ'1: Οι μαθητές άκουσαν το τραγούδι "Το πρώτο τρένο". Έγινε επεξεργασία των στίχων, παρακολούθησαν το video clip του τραγουδιού επεξεργασμένο και τροποποιημένο από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουνάβων, Ηρακλείου Κρήτης. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση σχετικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και δημιουργήθηκε αφίσα με τίτλο "Το πρώτο τρένο".

Τάξη ΣΤ'2: Οι μαθητές παρακολούθησαν το video "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις" και δημιουργήθηκε αφίσα σχετική με το σχολικό εκφοβισμό απ' όλους τους μαθητές.

 

ΜΙΚΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ Γ΄1 (12-2-2016)

ΓΕΥΣΤΙΚΕΣ ΤΡΟΥΦΟΜΠΑΛΙΤΣΕΣ

 

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ Γ΄1 ΕΓΙΝΑΝ ΜΙΚΡΟΙ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ!!!

ΑΦΟΥ ΕΦΕΡΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΥΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΓΗ, ΕΠΙΑΣΑΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΕΥΣΤΙΚΟΤΑΤΕΣ ΤΡΟΥΦΟΜΠΑΛΙΤΣΕΣ!!!

 

 

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ Γ΄1

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

Με αφορμή την ενότητα της Γλώσσας "ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ" οι μαθητές του Γ΄1 ενημερώθηκαν για τη διαδικασία της ανακύκλωσης,παρακολούθησαν σχετικό  παιδικό εκπαιδευτικό βίντεο από την ΕΕΑΑ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ) και έκαναν όμορφες εργασίες και αφίσες!

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ...ΔΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ!

Η ανακύκλωση είναι αναγκαία για μας και τα παιδιά μας. Τα παιδιά πρέπει να συνειδητοποιήσουν από νωρίς τις ευθύνες που έχουν για την ποιότητα του περιβάλλοντος και κατ? επέκταση για την ποιότητα ζωής. Όλοι μας είναι αναγκαίο να αλλάξουμε τρόπο ζωής και να αναλάβουμε δράση και ενεργό συμμετοχή, όχι μόνο ατομικά αλλά και συλλογικά, για να υπάρξει λύση στα μελλοντικά περιβαλλοντικά προβλήματα. Ας δώσουμε το καλό παράδειγμα στα παιδιά μας:

  • Να προτιμούμε τις οικονομικές - μικρές συσκευασίες προϊόντων προκειμένου να μειώσουμε τα απορρίμματα.
  • Να μειώσουμε την χρήση πλαστικών προϊόντων μιας χρήσεως, προτιμώντας τις επιστρεφόμενες φιάλες και συσκευασίες .
  • Να αποφεύγουμε την χρήση πλαστικής σακούλας, όταν αυτή δεν είναι απαραίτητη. Να προτιμούμε πάνινη σακούλα.
  • Να σκεφτόμαστε ότι κάτι που δεν χρειαζόμαστε εμείς και το έχουμε για πέταμα, ίσως είναι χρήσιμο σε κάποιον άλλον.
  • Να χρησιμοποιούμε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες και να βάζουμε τις παλιές χρησιμοποιημένες μπαταρίες στα ειδικά σημεία ανακύκλωσης.
  • Να χρησιμοποιούμε για μικρές αποστάσεις τα ΜΜΜ ή το περπάτημα για να μην γίνεται υπερκατανάλωση καυσίμων.
  • Να ελέγχουμε αν η συσκευασία είναι φιλική προς το περιβάλλον.
  • Να μιλήσουμε σε γνωστούς μας για την ανακύκλωση και να τους ενθαρρύνουμε να συμμετάσχουν.
  • Να πιέσουμε τον Δήμο μας να ξεκινήσει προγράμματα ανακύκλωσης και να υπάρξει σε κάθε γειτονιά ένας Μπλε Κάδος.

Ευαισθητοποιήστε τα παιδιά σας από μικρά, γιατί το μέλλον αυτού του πλανήτη τους ανήκει!

 

Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ Γ΄1- 25/1/2016

ΜΑΘΗΜΑ : ΓΛΩΣΣΑ - Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ

Τα παιδιά του Γ' 1 μαγεύτηκαν από τη  συγκινητική ιστορία του εγωιστή γίγαντα του Όσκαρ Ουάιλντ και αποφάσισαν να φτιάξουν ομαδικά τον πανέμορφο ,ολάνθιστο κήπο του γίγαντα:

"Φροντίζω το περιβάλλον για να με προστατεύει κι αυτό!" Δ' Δημοτικού

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης η Δ' τάξη υλοποιεί το πρόγραμμα "Φροντίζω το περιβάλλον για να με προστατεύει κι αυτό!" σε συνεργασία με την παιδική Helmepa. Η παιδική Helmepa Είναι ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα της HELMEPA που προσφέρει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε περίπου 6.000 μικρούς μαθητές που γίνονται εθελοντικά μέλη του, να ενημερωθούν και αναλάβουν δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της πατρίδας μας. Οργανωμένοι σε Ομάδες και υπό την επίβλεψη ενός εθελοντή εκπαιδευτικού, οι μαθητές επιλέγουν και πραγματοποιούν δραστηριότητες του Προγράμματος για διάστημα ενός έτους. Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Παιδική HELMEPA" πραγματοποιείται από το "Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό Κέντρο της HELMEPA για Πρόληψη της Ρύπανσης, Ασφάλεια στη Θάλασσα και Περιβαλλοντική Ενημέρωση". Το Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό Κέντρο είναι πιστοποιημένο από τoν Γερμανικό Νηογνώμονα σύμφωνα με το Πρότυπο Ποιότητας ISO 9001:2008. Μέχρι τώρα τα παιδιά έχουν κάνει τις εξής δραστηριότητες: 

1)      Ο κύκλος του νερού. Οι μαθητές τοποθετούν στο κέντρο ενός μεγάλου γυάλινου δοχείου το μικρό ποτήρι. Ρίχνουνε νερό στο μεγάλο γυάλινο δοχείο (ως 1/3 περίπου) προσέχοντας να μην μπει νερό μέσα στο μικρό ποτήρι. Σκεπάζουν το μεγάλο δοχείο με την πλαστική μεμβράνη και σφραγίζουν το με σελοτέιπ. Το τοποθετούν σε μέρος που να το βλέπει ο ήλιος και το αφήνουν για αρκετή ώρα. Παρακολουθούν και συζητούν πώς βρέθηκε το νερό μέσα στο μικρό ποτήρι.

(Το μεγάλο διαφανές γυάλινο δοχείο αντιπροσωπεύει τη Γη.

Το νερό, τις θάλασσες.

Το μικρό ποτήρι, τη στεριά.

Η πλαστική μεμβράνη, την ατμόσφαιρα.

Οι σταγόνες που πέφτουν, τη βροχή.)

 

2)      Κατασκευή «Ο κύκλος του νερού»

Οι μαθητές κόβουν δύο ίσους κύκλους. Στον πρώτο ζωγραφίζουν σύννεφα και ήλιο, γράφουν τη φράση «Ο κύκλος του νερού» και με χαρτοκόπτη κόβουν 2 μέρη. Στο δεύτερο κύκλο ζωγραφίζουν έναν ήλιο πάνω από θάλασσα και απέναντι γράφουν τη λέξη «εξάτμιση». Επίσης, στον ίδιο κύκλο ζωγραφίζουν σύννεφα πάνω από βουνά και γράφουν απέναντι «συμπύκνωση». Τέλος, τρυπάνε το κέντρο του κάθε κύκλου και περνάνε ένα διπλόκαρφο.

 

3)      Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα. Οι μαθητές ρίχνουν σε ένα πιάτο με νερό (αντιπροσωπεύει τη θάλασσα) μια κουταλιά λάδι (αντιπροσωπεύει την πετρελαιοκηλίδα) και ανακατεύουν ελαφρά (όπως κάνουν τα κύματα και ο αέρας). Μετά προσπαθούν να διαχωρίσουν το λάδι από το νερό (απομάκρυνση της πετρελαιοκηλίδας). Χρησιμοποιούν βαμβάκι, χαρτοπετσέτες, σταγονόμετρο και κουτάλι. Στο τέλος, συζητήστε τις συνέπειες μιας πετρελαιοκηλίδας σε ένα θαλάσσιο οικοσύστημα. Προβολή σχετικών βίντεο.

 

4)       Η κλιματική αλλαγή απειλεί και τους ωκεανούς. Οι μαθητές βάζουν σε μια λεκάνη νερό, προσθέτουν παγάκια και σημειώνουν τη στάθμη του από την εξωτερική πλευρά με το μαρκαδόρο. Αφού λιώσουν τα παγάκια σημειώνουν εκ νέου τη στάθμη του νερού. Στο τέλος συζητούν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Προβολή σχετικού βίντεο.

 

 

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΥ ΣΚΙΤΣΟΥ

Τιμητικές διακρίσεις για το σχολείο μας απονεμήθηκαν στον 3ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σκακιστικού Σκίτσου που πραγματοποιήθηκε στα Καλάβρυτα, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης καλαβρυτινού ολοκαυτώματος στις 5 & 6 Δεκεμβρίου 2015. Τρία έργα μαθητριών μας απέσπασαν τιμητικές διακρίσεις. Τιμήθηκε και το σχολείο μας για το πλήθος των συμμετοχών του. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος στο διαγωνισμό.

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΣ Γ΄1 (ΙΑΝ.2016)

Οι μαθητές/τριες  της Γ΄1 τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας αφού χωρίστηκαν σε 4 ομάδες ,έφτιαξαν τις δικές τους μικρές εφημεριδούλες με ποικίλα και ενδιαφέροντα θέματα! Συνεργάστηκαν αρμονικά,ένωσαν το υλικό τους ,αντάλλαξαν ιδέες και να το αποτέλεσμα:

  1.  

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΧ. ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΣΕ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

Την Κυριακή 8 Μαρτίου 2015 διοργανώθηκε στο 4ο Λύκειο Κορίνθου το 27ο Ατομικό Σχολικό Σκακιστικό Πρωτάθλημα Περιφέρειας Πελοποννήσου. Το σχολείο μας συμμετείχε με 18 μαθητές (9 αγόρια και 9 κορίτσια) από τις Γ, Δ, Ε, και Στ τάξεις. Αν και οι 16 απ? αυτούς δεν είχαν εμπειρία σκακιστικών αγώνων, μαθήτρια της Ε! κατάκτησε χρυσό μετάλλιο στην κατηγορία των κοριτσιών.

 

 

Δράσεις κατά της σχολικής βίας (Δ΄2) 9-3-2015

 

Οι μαθητές του τμήματος στα πλαίσια αυτής  της ημέρας δημιούργησαν μια κατασκευή με τίτλο "Πώς μεγαλώνει κι ανθίζει ο σεβασμός", την ακροστιχίδα του σεβασμού και ένα ποίημα αφιερωμένο στην ημέρα.

Συνεργάστηκαν ομαδικά, συζήτησαν κι αντάλλαξαν απόψεις.Αυτό που τονίσαμε είναι ότι οφείλουμε καθημερινά να δείχνουμε την αγάπη και το σεβασμό μας στους φίλους και συμμαθητές μας.

 Η ακροστιχίδα του ΣΕΒΑΣΜΟΥ:

                 Σ υ ν ε ρ γ ά ζ ο μ α ι

         Ε λ ε υ θ ε ρ ί α

                   Β ο η θ ά ω τον άλλον

                        Α γ α π ά ω τον φίλο μου

       Σ υ μ π ο ν ώ

             Μ ο ι ρ ά ζ ο μ α ι

Ό χ ι  βία

                             Σ υ μ π α ρ α σ τ έ κ ο μ αι  

 

 

 

 

 

 

  

6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015-ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις κατά της ενδοσχολικής βίας. Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν στη διαδικασία με κέφι και χαμόγελο .Ας ευχηθούμε όλοι οι μαθητές να αποκόμισαν κάτι από αυτή τη μέρα και να το εφαρμόζουν καθημερινά!

Ναι στη φιλία ,όχι στη βία!!!

ΌΛΟΙ ΜΑΖΙ  ΜΙΑ ΑΓΚΑΛΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!!!