"Φροντίζω το περιβάλλον για να με προστατεύει κι αυτό!" Δ' Δημοτικού
Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης η Δ' τάξη υλοποιεί το πρόγραμμα "Φροντίζω το περιβάλλον για να με προστατεύει κι αυτό!" σε συνεργασία με την παιδική Helmepa. Η παιδική Helmepa Είναι ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα της HELMEPA που προσφέρει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε περίπου 6.000 μικρούς μαθητές που γίνονται εθελοντικά μέλη του, να ενημερωθούν και αναλάβουν δράση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος της πατρίδας μας. Οργανωμένοι σε Ομάδες και υπό την επίβλεψη ενός εθελοντή εκπαιδευτικού, οι μαθητές επιλέγουν και πραγματοποιούν δραστηριότητες του Προγράμματος για διάστημα ενός έτους. Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Παιδική HELMEPA" πραγματοποιείται από το "Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό Κέντρο της HELMEPA για Πρόληψη της Ρύπανσης, Ασφάλεια στη Θάλασσα και Περιβαλλοντική Ενημέρωση". Το Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό Κέντρο είναι πιστοποιημένο από τoν Γερμανικό Νηογνώμονα σύμφωνα με το Πρότυπο Ποιότητας ISO 9001:2008. Μέχρι τώρα τα παιδιά έχουν κάνει τις εξής δραστηριότητες:
1) Ο κύκλος του νερού. Οι μαθητές τοποθετούν στο κέντρο ενός μεγάλου γυάλινου δοχείου το μικρό ποτήρι. Ρίχνουνε νερό στο μεγάλο γυάλινο δοχείο (ως 1/3 περίπου) προσέχοντας να μην μπει νερό μέσα στο μικρό ποτήρι. Σκεπάζουν το μεγάλο δοχείο με την πλαστική μεμβράνη και σφραγίζουν το με σελοτέιπ. Το τοποθετούν σε μέρος που να το βλέπει ο ήλιος και το αφήνουν για αρκετή ώρα. Παρακολουθούν και συζητούν πώς βρέθηκε το νερό μέσα στο μικρό ποτήρι.
(Το μεγάλο διαφανές γυάλινο δοχείο αντιπροσωπεύει τη Γη.
Το νερό, τις θάλασσες.
Το μικρό ποτήρι, τη στεριά.
Η πλαστική μεμβράνη, την ατμόσφαιρα.
Οι σταγόνες που πέφτουν, τη βροχή.)
2) Κατασκευή «Ο κύκλος του νερού»
Οι μαθητές κόβουν δύο ίσους κύκλους. Στον πρώτο ζωγραφίζουν σύννεφα και ήλιο, γράφουν τη φράση «Ο κύκλος του νερού» και με χαρτοκόπτη κόβουν 2 μέρη. Στο δεύτερο κύκλο ζωγραφίζουν έναν ήλιο πάνω από θάλασσα και απέναντι γράφουν τη λέξη «εξάτμιση». Επίσης, στον ίδιο κύκλο ζωγραφίζουν σύννεφα πάνω από βουνά και γράφουν απέναντι «συμπύκνωση». Τέλος, τρυπάνε το κέντρο του κάθε κύκλου και περνάνε ένα διπλόκαρφο.
3) Καθαρισμός της θάλασσας από πετρελαιοκηλίδα. Οι μαθητές ρίχνουν σε ένα πιάτο με νερό (αντιπροσωπεύει τη θάλασσα) μια κουταλιά λάδι (αντιπροσωπεύει την πετρελαιοκηλίδα) και ανακατεύουν ελαφρά (όπως κάνουν τα κύματα και ο αέρας). Μετά προσπαθούν να διαχωρίσουν το λάδι από το νερό (απομάκρυνση της πετρελαιοκηλίδας). Χρησιμοποιούν βαμβάκι, χαρτοπετσέτες, σταγονόμετρο και κουτάλι. Στο τέλος, συζητήστε τις συνέπειες μιας πετρελαιοκηλίδας σε ένα θαλάσσιο οικοσύστημα. Προβολή σχετικών βίντεο.
4) Η κλιματική αλλαγή απειλεί και τους ωκεανούς. Οι μαθητές βάζουν σε μια λεκάνη νερό, προσθέτουν παγάκια και σημειώνουν τη στάθμη του από την εξωτερική πλευρά με το μαρκαδόρο. Αφού λιώσουν τα παγάκια σημειώνουν εκ νέου τη στάθμη του νερού. Στο τέλος συζητούν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Προβολή σχετικού βίντεο.
Τα νέα μας
- Ενημερωτικό φυλλάδιο από την Ψυχολόγο κα Γιώτα Σοφρωνά
- Ενημέρωση για τη Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση
- Υλιικό και οδηγίες για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
- Οδηγίες για τη σύνδεση των μαθητών στα μαθήματα του σχολείου μας, στις ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες
- «Μαθαίνουμε στο σπίτι» με την ΕΡΤ από τη Δευτέρα
- Χρήσιμες συμβουλές από τη ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΠαΓΝΗ
- Ενδεικτικές προτάσεις από το ΚΕΣΥ Αργολίδας για την υποστήριξη των παιδιών εν μέσω πανδημίας COVID-19
- Μήνυμα για μαθητές/τριες και γονείς
- Ενημέρωση Μαθητών ή/και Γονέων ή Κηδεμόνων
- Ενημέρωση για απόκτηση κωδικών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο