Γιορτάζουν...

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Τη Δευτέρα 7 Μαρτίου 2016 στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν δράσεις οι οποίες αφορούσαν στην ενημέρωση για το σχολικό εκφοβισμό, καθώς και στους τρόπους πρόληψης, αλλά και αντιμετώπισής του.

Τάξη Α': Η Πρώτη Δημοτικού δημιούργησε στην τάξη κάποια σενάρια αρνητικών συμπεριφορών και μέσα από προτάσεις των ίδιων μαθητών οδηγήθηκε στην ορθή επίλυσή τους. Με τον τρόπο αυτό, μπόρεσαν να γίνουν κατανοητοί οι τρόποι αποφυγής διάφορων παραβατικών συμεριφορών.

Tάξη Β': Με αφορμή την πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, η Β τάξη στις 9/3/2016 μελέτησε πλευρές του θέματος.
 Αρχικά είδαμε στον υπολογιστή μέρος από δύο θεατρικά μικρών μαθητών και δώσαμε τις προεκτάσεις συνδέοντάς τα με την καθημερινότητά μας. 
Στη συνέχεια το τραγούδι "Όπου υπάρχει αγάπη" τόνισε το απαραίτητο συστατικό με το οποίο φροντίζουμε να διαπνέονται οι σχέσεις μας.
Με όχημα διαφορετικές εκφράσεις προσώπου (σκίτσο) μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας, τα χρωματίσαμε ανάλογα (στον τροχό των συναισθημάτων) και επιλέξαμε αυτό που θεωρούμε ότι μας χαρακτηρίζει για να το σχεδιάσουμε κι εμείς. Ιδού το αποτέλεσμα!

 

Τάξη Γ'1: 1. Έγινε ανάγνωση του βιβλίου "Στάσου πλάι μου" της Σοφίας Φράγκου - Πλατή κι έγινε δραματοποίηση της ιστορίας, ενώ τα παιδιά έδωσαν ένα διαφορετικό, αίσιο τέλος.

2. Ακούστηκε (με μουσική αφήγηση) το τραγούδι "Το χωριό του όλοι μαζί" και τα παιδιά το ζωγράφισαν σε χαρτί του μέτρου.

 

 3. Παρακολούθηση ενός μικρού αποσπάσματος από την παιδική σειρά "Μικρός Νικόλας" και ανάλυση των σωστών και λανθασμένων συμπεριφορών των παιδιών μέσω μια παρουσίασης σε ppt.

4. Ακούστηκε το τραγούδι "Ν' αγαπάς" Του Παντελή Θαλασσινού.

Τάξη Γ'2: Έγινε παρακολούθηση του βίντεο με τίτλο "Τα γυαλιά της διαφορετικότητας" (1ο και 2ο μέρος), έγινε ανάγνωση της ιστορίας που έγραψε το Δημοτικό Σχολείο Ν. Μαρμαρά για το σχολικό εκφοβισμό και ανάλυση πάνω σ αυτήν. Τέθηκαν προβληματισμοί και προτάθηκαν λύσεις σε όσα θέματα προκύπτουν και απασχολούν το σύνολο των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και, τέλος, έγινε κατασκευή αφίσας θετικών συναισθημάτων και συμβουλών κατά του σχολικού εκφοβισμού. Κατά τη διάρκεια της κατασκευής οι μαθητές άκουσαν τα παραμύθια: "Τα μπαλόνια της φιλίας" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" από το μικρό αναγνώστη. 

Τάξη Δ': Έγινε ανάγνωση ιστορίας σχετική με το σχολικό εκφοβισμό κι οι μαθητές προχώρησαν σε σχετική ανάλυση. Επίσης, παρακολούθηση του βίντεο "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις" . Με αφορμή το βίντεο αυτό οι μαθητές σχεδίασαν τις παλάμες τους κι έγραψαν τρόπους αντιμετώπισης κάποιου που μας ενοχλεί.

Τάξη Ε'1: Έγινε εκτενής συζήτηση σχετική με το σχολικό εκφοβισμό, τους τρόπους αντιμετώπισης, αλλά και πρόληψής του. Στη συζήτηση αναλύσαμε τα συναισθήματα του θύματος, αλλά και τις επιπτώσεις του σχολικού εκφοβισμού στην ψυχοσύνθεσή τους. Αναλύσαμε εκτενώς τους λόγους που ο θύτης προβαίνει σε τέτοιου είδους πρακτικής, αναφέροντας διάφορους λόγους που μπορεί να τον οδήγησαν σε τέτοιες συμπεριφορές προκειμένου να γίνει κατανοητό ότι τόσο το θύμα, όσο και ο θύτης βιώνουν καταστάσεις οδυνηρές.

Επίσης, οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία μικρού μήκους "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" και "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις".

Οι μαθητές δημιούργησαν καρδιές - κολιέ, τις οποίες φορούσαν καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, ενώ στο τέλος του σχολικού ωραρίου στάθηκαν όλοι με γυρισμένες πλάτες και χαμηλωμένα κεφάλια στην έξοδο του σχολείου, ενώ στην πλάτη τους ήταν κολημμένο το μήνυμα "Stop Bullying".

 

Τάξη Ε'2: Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για τον σχολικό εκφοβισμό, το Ε'2 παρακολούθησε αρχικά κάποια σχετικά βίντεο όπως το "Νίκησε τον νταή χωρίς να τον αγγίξεις" και "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο". Αφού έγινε σχετική συζήτηση και εκφράστηκαν διάφοροι προβληματισμοί και εκφράσαμε, πραγματοποιήθηκε ένα παιχνίδι ρόλων. Το τμήμα χωρίστηκε σε ομάδες και η καθεμία διάλεξε κάποια προβληματική κατάσταση να παρουσιάσει, δραματοποιώντας την και προτείνοντας σχετική λύση. Τέλος, τα παιδιά αυτοσχεδίασαν, δημιουργώντας μια αφίσα κατά της βίας και του εκφοβισμού, η οποία τοποθετήθηκε σε εμφανές σημείο για να τη βλέπουμε καθημερινά.

Τάξη ΣΤ'1: Οι μαθητές άκουσαν το τραγούδι "Το πρώτο τρένο". Έγινε επεξεργασία των στίχων, παρακολούθησαν το video clip του τραγουδιού επεξεργασμένο και τροποποιημένο από τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κουνάβων, Ηρακλείου Κρήτης. Στη συνέχεια έγινε συζήτηση σχετικά με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού και δημιουργήθηκε αφίσα με τίτλο "Το πρώτο τρένο".

Τάξη ΣΤ'2: Οι μαθητές παρακολούθησαν το video "Νίκησε το νταή χωρίς να τον αγγίξεις" και δημιουργήθηκε αφίσα σχετική με το σχολικό εκφοβισμό απ' όλους τους μαθητές.