ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, Powered by Joomla!
Εφημερίδα φύλλο 1 / 2012-2013
Φρουτοαγώνες


ΦΡΟΥΤΟΑΓΩΝΕΣ
Όλοι οι μαθητές από όλες τις  τάξεις του σχολείου μας,  για 2η χρονιά, συμμετέχουν  στους  φρουτοαγώνες .
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΡΟΥΤΟΑΓΩΝΕΣ?
Μα αγώνες φρουτοφαγίας!
Οι μαθητές, μέσα από δράσεις που έχουν υλοποιηθεί στις τάξεις, έχουν κατανοήσει τη μεγάλη θρεπτική αξία των φρούτων οπότε το δεκατιανό περιέχει , απαραιτήτως και φρούτα.
Καθημερινά γίνεται καταμέτρηση και καταγραφή των φρούτων που καταναλώνουν οι μαθητές στα διαλείμματα. Η τάξη που έρχεται πρώτη στην κατανάλωση φρούτων, στο τέλος του μήνα, παίρνει έπαθλο όπως και στους αθλητικούς αγώνες .
ΠΡΟΣΟΧΗ!  Τα φλούδια και τα υπολείμματα  των φρούτων δεν τα πετάμε, τα συλλέγουμε σε ειδικά κατασκευασμένο χώρο για την δημιουργία κομπόστ, οργανικού λιπάσματος . Με το οικολογικό λίπασμα αυτό εμπλουτίζουμε το χώμα του λαχανόκηπού μ ας  ώστε να αναπτύσσονται τα λαχανικά μας γρηγορότερα και να γίνονται  νοστιμότερο.
Οι φρουτοαγώνες μας, σε συνδυασμό με το πρόγραμμα : «Προώθηση κατανάλωσης φρούτων  στα σχολεία», έφεραν  καλύτερο αποτέλεσμα .

AΓΑΠΑΜΕ ΤΑ ΦΡΟΥΤΑ!
Από τις μαθήτριες: Μαίρη Γ. και Σοφία Λ. 
Τάξη: Ε΄
Σήμερα στην τάξη μιλήσαμε για τα φρούτα. Μάθαμε ότι είναι πολύ υγιεινά , έχουν πολλές βιταμίνες και θρεπτικές ουσίες. Για να σας δείξουμε πόσο καλό μας κάνουν τα φρούτα θα σας πούμε ένα περιστατικό. Ένα παιδί  δεν έτρωγε καθόλου φρούτα αλλά μόνο γαριδάκια, πατατάκια και γλυκά με αποτέλεσμα να είναι παχύσαρκο και πήγαινε μόλις Τρίτη τάξη του Δημοτικού. Κινδύνευε να πάθει έμφραγμα. Τότε άρχισε να τρώει φρούτα,  σταμάτησε τα άλλα γλυκά και έγινε καλά. Αυτό μας διδάσκει ότι δεν πρέπει να τρώμε μεγάλη ποσότητα γλυκών αλλά φρούτων. Για αυτό να θυμόμαστε την ιστορία του παιδιού για το δικό μας καλό και να προτιμάμε τα φρούτα.
Από τη μαθήτρια Ελπίδα Κ.
Τάξη: Ε΄
Τα φρούτα, όπως και τα λαχανικά που βρίσκονται στην ίδια διατροφική κατηγορία, είναι πολύ σημαντικά για την υγεία του ανθρώπου, καθώς περιέχουν βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία. Για παράδειγμα το πορτοκάλι είναι πλούσιο σε βιταμίνη C. Τα φρούτα μαζί με τα λαχανικά βρίσκονται  στη δεύτερη βάση της διατροφικής πυραμίδας της Μεσογειακής διατροφής σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος θα πρέπει να καταναλώνει 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.
Από το μαθητή Κωνσταντίνο Α.
Τάξη: Ε΄
Στα μέσα Μαρτίου η Ευρωπαϊκή Ένωση μαζί με το Ελληνικό κράτος οργάνωσαν ένα πρόγραμμα. Έστειλαν σε όλα τα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας ένα πακέτο γεμάτο φρούτα για κάθε παιδί. Σκοπός τους ήταν τα παιδιά να αγαπήσουν τα φρούτα και να τα βάλουν στην καθημερινή τους διατροφή. Το πακέτο περιείχε πολλά και διαφορετικά φρούτα τα οποία δίνουν στα παιδιά βιταμίνες και ενέργεια στον οργανισμό τους ώστε να αναπτύσσονται χωρίς προβλήματα στην υγεία τους. Ένα μεγάλο πρόβλημα στα παιδιά είναι η παιδική παχυσαρκία. Τα φρούτα προστατεύουν τον οργανισμό από αρρώστιες όπως ο ζαχαρώδης διαβάτης, καρκίνος και βοηθούν στη λειτουργία του εντέρου. Και όπως λέει η παροιμία «Ένα φρούτο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα».

ΦΡΟΥΤΑ
Φρούτα μου κόκκινα , κίτρινα, πράσινα, πορτοκαλιά,
Μεγάλα και μικρά
Που είστε τόσο  υγιεινά , νόστιμα και ζουμερά
Πόσο καλό κάνετε σε μας τα παιδιά!
Μας  δίνετε βιταμίνες, θερμίδες, θρεπτικές ουσίες, φυτικές ίνες
Μας δίνετε δύναμη , ενέργεια , υγεία , ομορφιά
Μας βοηθάτε να  γίνουμε πιο έξυπνα και δυνατά παιδιά
Μήλα , πορτοκάλια, αχλάδια,
Ακτινίδια, ροδάκινα και ρόδια
Κεράσια, σύκα, μανταρίνια
Βερίκοκα, σταφύλια, νεκταρίνια,
Πεπόνια, καρπούζια, δαμάσκηνα, μπανάνες
Φράουλες, μούσμουλα, μούρα και ανανάδες
Φρέσκα φρούτα μυρωδάτα
Πεντανόστιμα, γλυκά και αφράτα
Στο σχολείο μας οργανώνουμε φρουτοαγώνες
για να ζήσουμε αιώνες
Τρώμε τα φρούτα μας στα διαλείμματα
και στέλνουμε σε όλους υγιεινά μηνύματα
«Τρώτε φρούτα κάθε μέρα που διώχνουν τους γιατρούς για πάντα πέρα»
ΠΟΙΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΈΣ ΤΟΥ Γ2

 
Επίσκεψη στις Μυκήνες




ΜΥΚΗΝΕΣ- ΝΑΥΠΛΙΟ

Στις δεκαεπτά Απριλίου 2013 η Πέμπτη και η Έκτη  τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκαν τις Μυκήνες και το Ναύπλιο.
Στο αρχαιολογικό  μουσείο των Μυκηνών διαβάσαμε για τους μύθους γύρω από την ιστορία των Μυκηνών  και για τις ανασκαφές που έγιναν στο χώρο. Είδαμε αντίγραφα κτερισμάτων βασιλικών τάφων , κοσμήματα εποχής , τοιχογραφίες και μακέτες από τα ευρήματα των ανασκαφών.
Βγαίνοντας από το μουσείο περπατήσαμε προς την Ακρόπολη των Μυκηνών.
Το πρώτο που αντικρίσαμε ήταν η πύλη των Λεόντων και ενθουσιαστήκαμε με το θέαμα . Ανεβήκαμε στο λόφο, είδαμε τα ερείπια του μυκηναϊκού ανακτόρου και  απολαύσαμε  την υπέροχη θέα. Μαζέψαμε αγριολούλουδα , αλλά δυστυχώς τα πήρε ο αέρας. Κατεβήκαμε  το λόφο και επισκεφτήκαμε τον τάφο του Ατρέα όπου εντυπωσιαστήκαμε από τον τεράστιο όγκο του.                                                                                    
Στη συνέχεια πήγαμε στο Ναύπλιο και φάγαμε παγωτό.
Επιστρέψαμε στην Αρχαία Κόρινθο το μεσημέρι πολύ ενθουσιασμένοι αλλά και πολύ κουρασμένοι.



Οι μαθητές της πέμπτης και έκτης  τάξης

 
Σχολή Γονέων

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
Σας ενημερώνουμε ότι στο Σχολείο μας θα λειτουργήσει Σχολή Γονέων.
Η πρώτη συνάντηση με τη Υπεύθυνη του προγράμματος κ. Κλεοπάτρα Τσιολάκη  θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη  8 Μαΐου 2013 στις 3.30΄μ.μ. σε αίθουσα του σχολείου.
Το πρόγραμμα υλοποιεί το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης του Υπουργείου Παιδείας.
Σκοπός του έργου των Σχολών Γονέων είναι η στήριξη των γονέων  ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν με επιτυχία στο σύνθετο και δύσκολο ρόλο τους όπως αυτός διαμορφώνεται στις σύγχρονες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.

 
Κυκλοφοριακή Αγωγή

ΤΡΟΧΑΙΑ  ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις να κυκλοφορείς σωστά στο δρόμο ιδιαίτερα όταν είσαι πεζός,

γιατί βρίσκεσαι συνέχεια αντιμέτωπος με πολλούς κινδύνους!

Καλέσαμε λοιπόν τους ειδικούς και πραγματοποιήσαμε ένα πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο μας!!

Συμμετείχαν όλες οι τάξεις όμως οι μαθητές της Δ΄τάξης οι οποίοι δουλεύουν  στην τάξη τους πρόγραμμα

κυκλοφοριακής αγωγής μας παρουσιάζουν τα σήματα με δικές τους ζωγραφιές.

Την Τρίτη 16 Απριλίου  2013 επισκεφθήκαν το σχολείο μας εκπρόσωποι της Τροχαίας,

για να μας μιλήσουν για την ασφαλή κυκλοφορία στους δρόμους και για τη σημασία των σημάτων κυκλοφορίας.

Μας εξήγησαν σήματα που δεν ξέραμε. Μάθαμε ότι σήματα με κόκκινο προειδοποιούν για κίνδυνο και ότι τα μπλε μας υποχρεώνουν να τα ακολουθήσουμε.

Μας συμβούλεψαν να περνάμε μόνο όταν το ανθρωπάκι είναι πράσινο και σε κίνηση ενώ πρέπει να σταματάμε,

όταν το ανθρωπάκι είναι κόκκινο και ακίνητο. Επίσης όταν δεν υπάρχουν φανάρια ,

να περνάμε υποχρεωτικά από τις διαβάσεις των πεζών.


Μας επισήμαναν, ότι όταν κυκλοφορούμε με ποδήλατο ,πρέπει να κινούμαστε μόνο στους ποδηλατοδρόμους,

να μην τα αφήνουμε στα πεζοδρόμια και να φοράμε κατάλληλα ρούχα φωσφοριζέ, για να μας βλέπουν οι άλλοι οδηγοί κυρίως τη νύχτα,

κράνος, επιγονατίδες, αθλητικά παπούτσια και γάντια.

Ανέφεραν ακόμη ότι για τα άτομα με ειδικές ανάγκες υπάρχουν στα πεζοδρόμια ειδικά πλακάκια και στο τέλος κάθε

πεζοδρομίου μία ράμπα για να ανεβοκατεβαίνουν τα αμαξίδια.

Τα παιδιά μέσα στην ευχαρίστησή τους αποκόμισαν πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο θα πρέπει να κυκλοφορούμε στους δρόμους,

για τη Τροχαία  και τις αρμοδιότητές της καθώς και την απλότητα και ευκολία της γνώσης για τους βασικούς κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής.

 

 

 

 
Ξενάγηση της Β΄τάξης στο μουσείο Αρχ. Κορίνθου

Μία διαφορετική ξενάγηση στον Αρχαιολογικό χώρο Αρχ. Κορίνθου

Την Παρασκευή 12/4/13, οι μαθητές της Β τάξης, και των δυο τμημάτων, συνοδευμένοι απ΄ τις δασκάλες μας, επισκεφθήκαμε το Μουσείο του χωριού μας. Εκεί συναντήσαμε την κα Σοφία, την «παραμυθού» μας και την κα Φάλια τη Μουσικό. Είδαμε την πηγή της Γλαύκης και θυμηθήκαμε την άτυχη πριγκιποπούλα που για να γλιτώσει απ? το δηλητηριασμένο της φόρεμα που έκαιγε το σώμα της, έπεσε στην πηγή και πέθανε.
Επισκεφθήκαμε το ναό του Απόλλωνα και πιο κάτω είδαμε τα Κορινθιακά κιονόκρανα. Μάθαμε για τον πρόωρο χαμό της μικρούλας Μυρτώς και πως εμπνεύστηκε ο αρχαίος γλύπτης Καλλίμαχος παρατηρώντας τον τάφο της και τον τρόπο που ξεχώριζαν τα φύλλα της ακάνθου ανάμεσα στο καλάθι που σκέπαζε τ΄ αγαπημένα της αντικείμενα, για να φτιάξει αυτό το κιονόκρανο.
Στη συνέχεια η κα Φάλια μας έμαθε να τραγουδάμε ένα πολύ γλυκό νανούρισμα. Ήμασταν ντυμένοι με κάτι μαντήλια σαν τους αρχαίους Έλληνες. Έπαιζε γλυκά τη φλογέρα της και εμείς τραγουδούσαμε, αφιερώνοντας το στη Μυρτώ, ελπίζοντας να τη συντροφεύει στον αιώνιο ύπνο της.
Όταν τελειώσαμε, επιστρέψαμε στο σχολείο, πολύ ευχαριστημένοι απ? αυτή τη διαφορετική ξενάγηση.

Οι μαθητές Β1 + Β2

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL