ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ, Powered by Joomla!
Εφημερίδα φύλλο 1 / 2012-2013
Επίσκεψη στο μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου απο τη Γ΄τάξη

Στις 21 Φεβρουαρίου 2013 η Γ΄ τάξη του Δημοτικού σχολείου της Αρχαίας Κορίνθου επισκέφθηκε το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου με σκοπό την παρακολούθηση εκπαιδευτικού προγράμματος .

Το πρόγραμμα αφορούσε στους Θεούς του Ολύμπου και τη Μυθολογία με αφορμή και τη σχετική ύλη στο μάθημα της Ιστορίας την οποια τα παιδιά διδάσκονται.

Οι μαθητές αρχικά προκλήθηκαν σε συζήτηση ,από την υπεύθυνη του προγράμματος, υπάλληλο του μουσείου . Η συζήτηση είχε στόχο την ανάκληση των γνώσεων των παιδιών καθώς και τον εμπλουτισμό αυτών με νέες πληροφορίες . Στη συνέχεια μοιράστηκαν στα παιδία εικόνες από τους διάφορους θεούς με σκοπό τα ίδια να περιηγηθούν στο  χώρο του μουσείου και να ανακαλύψουν τα σχετικό άγαλμα . Στη συνέχεια παρουσίαζαν το άγαλμα που είχαν βρει στους συμμαθητές τους και η υπεύθυνη έδινε τις ανάλογες πληροφο

ρίες για καθετί που βλέπαμε .

Στην πορεία τα παιδία συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που βασιζόταν σε ό,τι είχε προηγηθεί και ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους θεό γράφοντας παράλληλα το λόγο για τον οποιο τον είχαν επιλέξει .

Στο τελευταίο κομμάτι του προγράμματος οι μαθητές ,χρησιμοποιώντα

ς πηλό , έφτιαξαν ειδώλια αρχαίων θεών .

Το πρόγραμμα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον , τα παιδιά έμειναν προσηλωμένα καθ΄ όλη τη διάρκεία του , δείχνοντας ιδιαίτερο ενθουσιασμό τη στιγμή της κατασκευής των ειδωλίων !!!

Εκπαιδευτικη επισκεψη στη Νεμεα

Στις 17/10/2012 πήγαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στη Νεμέα. Παρολο που τις προηγουμενες μερες ειχαμε καλο καιρο, το πρωι της εκδρομης ο καιρος δεν ηταν συμμαχος μας.Ψιχαλιζε!!!Ευτυχως ομως η επισκεψη δεν αναβληθηκε. Η πρωτη σταση της επισκεψης μας ηταν στον Οινοποιητικο Συνεταιρισμο της Νεμεας. Την ξεναγηση στο χωρο του Συνεταιρισμου μας την εκανε η κυρια Φιλιω. Μαθαμε οτι ο Συνεταιρισμος ιδρυθηκε το 1937 και οτι η ποικιλια του κρασιου της περιοχης ονομαζεται το Αγιοργιτικο, απο την παλια ονομασια της Νεμεας (λεγονταν Αγιος Γεωργιος). Το κρασι της Νεμεας καλλιεργειται στην περιοχη απο την αρχαιοτητα. Στα επη του Ομηρου αναφερεται ως «Φλιασιος οινος». Μπηκαμε στην αποθηκηκαι ειδαμε τα κιβωτια και τις ονομασιες των μπουκαλιων που περιεχουν το κρασι της περιοχης. Πηγαμε και στο εμφιαλωτηριο και ειδαμε πως μπαινει το κρασι στα μπουκαλια και  στη συνεχεια στα κιβωτια συσκευασιας , για να πουληθει. Μας εκανε εντυπωση στην εισοδο ενα βαζο στο οποιο υπηρχε ενα αγιοργιτικο σταφυλι. Η επισκεψη στο Συνεταιρισμο ηταν μια ενδιαφερουσα εμπειρια.

Κωστας Κυρανης, Αρτεμις Δημα, Κων/νος Σενης, Κατερινα Σπανοπουλου, Σοφια Σουκουλη, Αγγελος Ρουστεμης, Βασιλικη Σταματελατου

Η δευτερη σταση της επισκεψης μας ηταν στον αρχαιολογικο χωρο της Αρχαιας Νεμεας. Στην αρχη πηγαμε στο Μουσειο.Παρατηρησαμε τα εκθεματα του μουσειου . Μας αρεσε η διπλη λεκανη που βρισκονταν στο βωμο κι εκει εσφαζαν τα ζωα που θυσιαζαν στο Δια, οπως επισης και τα νομισματα, τα κοσμηματα απο το «θησαυρο των Αηδονιων» και το μακεδονικο κρανος που μαλλον ανηκε στο Βασιλια Φιλιππο το Β , πατερα του Μεγαλου Αλεξανδρου. Μα αρεσε και το βιντεο που ειδαμε και που ηταν σχετικο με το πως ετρεχαν οι αθλητες στην αρχαιοτητα κατα τη διαρκεια των Νεμεων αγωνων.
Μετα περασαμε στον αρχαιολογικο χωρο πηγαμε στο χωρο των λουτρων, στο αλσος με τα κυπαρισια, δεν μπορεσαμε να παμε στο Ναο του Νεμειου Δια γιατι γινονται εργα αναστηλωσης.
Τελος πηγαμε στο Σταδιο. Απο τα αποδητηρια μεσω της στοας που και οι αρχαιοι αθλητες χρησιμοποιουσαν περασαμε στο σταδιο και  τρεξαμε κι εμεις οπως κι οι προγονοι μας.Μας ενθουσιασε πολυ το γεγονος οτι κι εμεις μπορεσαμε να βρεθουμε και να τρεξουμε σε ενα χωρο που χιλιαδες χρονια πριν γινονταν πανελληνιοι αγωνες. Ηταν μια πολυ ωραια εμπειρια. Η δασκαλα μας μας ειπε πως το καλοκαιρι που περασε στο σταδιο αναβιωσαν για 5η  φορα τα Νεμεα με τη συμμετοχη αθλητων απο ολο τον κοσμο.
Ιωνας Μπεχρακης, Παναγιωτα Πανταζη, Φρατζεσκα Τσιαπι, Ιασονας Τσαμαντας, Βασιλης Κυρανης, Σοφια Τσογκα

«Μια διαφορετική επίσκεψη στο αρχαιολογικό μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου»

Στα τέλη του Σεπτέμβρη επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου για να παρακολουθήσουμε ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα για τα ρωμαϊκά μνημεία που υπάρχουν στο χώρο του μουσείου.
Εκεί μας υποδέχτηκε η αρχαιολόγος κυρία Ιουλία Τζώνου η οποία μας ξενάγησε στον αρχαιολογικό χώρο. Αρχικά  είδαμε το ναό του θεού Απόλλωνα , μετά είδαμε το χώρο όπου υπήρχε η ρωμαϊκή αγορά και μας δόθηκαν ενδιαφέρουσες πληροφορίες, είδαμε ναούς Ρωμαίων  και τους συγκρίναμε με τους αρχαίους ελληνικούς ναούς.  Έπειτα πήγαμε και είδαμε την αφετηρία απ? όπου ξεκινούσαν οι αθλητές για το τρέξιμο. Το πιο συναρπαστικό ήταν όταν μας έβαλαν να τρέξουμε κι εμείς όπως οι αθλητές . Αυτό μας άρεσε πάρα πολύ!
Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο μουσείο. Περάσαμε  στην  αίθουσα όπου υπήρχαν ρωμαϊκά αγάλματα και ψηφιδωτά , και αμέσως μετά χωριστήκαμε σε δύο ομάδες . Τα μισά παιδιά μείναμε στην αίθουσα με τα αγάλματα για να ζωγραφίσουμε ό,τι μας έκανε εντύπωση και τα άλλα μισά παιδιά πήγαμε  στο αίθριο του μουσείου για να φτιάξουμε  ειδώλια  από πηλό.
Μετά από μισή ώρα περίπου αλλάξαμε δραστηριότητες. Μας άρεσαν τα αγάλματα που έδειχναν Ρωμαίους αυτοκράτορες μα ακόμα πιο πολύ ευχαριστηθήκαμε που φτιάξαμε ειδώλια από πηλό.
Θα θέλαμε να επισκεφτούμε ξανά τον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο, γιατί περάσαμε φανταστικά!
Οι μαθητές της Ε΄ τάξης του Δημοτικού
Σχολείου Αρχαίας Κορίνθου

Η Α΄ τάξη στην πρώτη της εκδρομή.

Οι   Α΄   και  Δ΄  τάξεις  του  σχολείου  μας,  επισκεφτήκαμε  την  Πινακοθήκη  και  το  Λαογραφικό Μουσείο  Κορίνθου,  στις  13/11/12.

Πρώτος  σταθμός  της  Α΄  τάξης  ήταν  η  Πινακοθήκη.  Εκεί  ανεβήκαμε  στον  1ο  όροφο,  όπου  είδαμε  πολλούς  πίνακες,  με  ζωγραφισμένα  «παπουτσωμένα»  πόδια  που  χόρευαν  τάνγκο.  Ένας  συμμαθητής  μας,  ενθουσιάστηκε  από  τον  εικονιζόμενο  σε  πίνακα,  που  φορούσε  κόκκινα  παράξενα  ρούχα.  Στο  ισόγειο  ήταν  όμορφο  το  σκυλάκι  του  πίνακα   που  μας  έδειξε  η  κα  Ζέτα,  καθώς  και

το  παιχνίδι  «σκύλοι  και  γάτες»  που  παίξαμε  μαζί  της.

Για  καλή  μας  τύχη,  είχαμε  σύμμαχο  τον  ήλιο  εκείνη  την  ημέρα.  Έτσι  χαρήκαμε  τη  διαδρομή στους  πεζόδρομους  πηγαίνοντας  προς  το  Λαογραφικό  Μουσείο.

Εκεί  η  υπεύθυνη  του  προγράμματος,  μας  έβαλε  να  καθίσουμε  σε  χρωματιστά  μαξιλαράκια  και  μας   εξήγησε  πολλά  πράγματα  για  την  γυναικεία  παραδοσιακή  φορεσιά  του  τόπου  μας.   Σε  κάποια  συμμαθήτριά  μας,  η  φορεσιά  θύμισε  τις  εκδηλώσεις  που  γίνονται  στο  Ξενία,  όπου  μικροί  και  μεγάλοι  φορούν  παραδοσιακές  φορεσιές.   Κάποια  άλλη  δήλωσε  ότι  της  άρεσαν  τα  κομμάτια της  φορεσιάς  και  οι  πληροφορίες  για  τον  τρόπο  που  έντυναν  τη  νύφη.   Φυσικά  γι΄ αυτήν  που  φόρεσε  την  κορινθιακή  φορεσιά,  αυτή ήταν  η  καλύτερη  στιγμή... αλλά  και  οι  υπόλοιποι  χαρήκαμε  μαζί  της.   Κάποια  αγόρια  ξέκλεψαν  ματιές  στις  αντρικές  φορεσιές,  όπου  ξεχώρισαν   τσαρούχια και  σπαθιά.

Κρατώντας  μια  φιγούρα  κορίνθιας  γυναίκας  με  τη  φορεσιά  της,  την  οποία  είχαμε  προηγουμένως χρωματίσει,  αφήσαμε  το  Λαογραφικό  Μουσείο.   Ήταν  η  πρώτη  μας  εκδρομή  με  το  Δημοτικό  σχολείο  και  είναι  αλήθεια  ότι  πολύ  την  ευχαριστηθήκαμε!